15 Mart 2012 Perşembe

Farabi Öğrenci ve Öğretim Üyesi Değişim Programı Nedir?

" Farabi ogrenci degisim" programi,  Yuksekogretim kurumlari arasinda Ogrenci ve ogretim uyesi degisim programidir. Universite ve yuksek teknoloji enstituleri  bunyesinde on lisans, lisans , yuksek lisans ve doktora duzeyinde kurumlar arasinda Ogrenci ve ogretim uyesi degisimini hedeflemektedir.
Farabi degisim programi, ogrenci veya ogretim gorevlilerinin bir veya iki yariyil suresince kendi kurumlarinin disinda bir yuksek ogretim kurumunda egitim ve ogretim faaliyetlerine devam etmelerini amaclamaktadir.
Farabi degisim  programinin uygulanmasina iliskin ilkeler, yonetmelik ve esas ve usuller tarafindan ayrintilariyla belirlenmistir.
Ogrenci degisimi
Farabi degisim programi kapsaminda ogrenci degisimine  yuksek ogrenim kurumlarinda kayitli ogrenciler katilabilir. Ogrenci degisim sureci, en az bir, en fazla 2 yariyil i kapsar.
Ogrenciler, bulunduklari yariyilda almalari gereken dersleri kabul edildikleri universitede alirlar. Gidilen  yuksek ogrenim kurumunun alt ve ust siniflarindan da dersler secilebilir, degisimde ders sayisi degil, kredi sayisi dikkate alinir.
Basvurularin degerlendirilmesi  ve Ogrenci secimi

- Degerlendirme sonucunda basvuran butun ogrencileri  icerecek ve degerlendirmeye tabi tutulduklari alanlarda aldiklari puanlari gosterecek sekilde hazirlanan basvuru sonuc listesi Yuksek ogrenim kurumunun internet sitesinde yayinlanir.
Ogrenim Giderleri

Ogrenciler,  Farabi degisim programi ogrencisi olduklari sure boyunca kendi yuksek ogrenim programlarina kayitlarini yaptirarak Ogrenci katki paylarini odemeye devam ederler. Degisime katilan ogrenciler, kayitlarini donduramazlar.

Degisime katilan ogrencilere, aylik burs miktarinin 1.5 kati bir burs odenir.
Burs Miktarinin yuzde 70' i  katilim suresince,  geri kalan yuzde 30'u  ise programin tamamlanmasindan sonra odenir.
Harcamalar, sayistay denetimine tabidir.
Farabi degisim programi ile ilgileniyorsaniz Universitenizin ilgili Farabi koordinatorlugune basvurunuz ya da verecegim adresten giris yapiniz
http://turkuaz.yok.gov.tr/farabi

Sevgiyle kalin,

FURKAN ARISOY

15.03.2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder